Kiinnostuksen kohteena elämä, elämänlaatu, terveys ja työhyvinvointi, työ ja johtaminen

Referenssejä

Minulla on vuosien kokemus ohjaamisesta, opettamisesta ja kouluttamisesta sekä fasilitoinnista ja kehittämisestä.

Olen toiminut Työnohjaajana yksilöille ja ryhmille sekä esihenkilöille; ammattivalmentajille, terveydenhuollon ammattihenkilöille erikoissairaanhoidossa, ammatillisen oppilaitoksen opettajille ja esihenkilöille sekä nuorisotyön esihenkilöille. Palvelujani ovat käyttäneet muun muassa Helsingin kaupunki. Palautteeni on ollut kiitettävää:

"Tämä oli todella tarpeellista"

"Sain paljon ja auttoi eteenpäin"

"Sain rohkeutta"

"Ei uskoisi, kuinka paljon tässä ehdittiinkään"

Olen valmentanut ja fasilitoinut Työhyvinvointia ja tuottavuutta edistävän ESR hankkeen projektipäällikkönä mm. vakuutus- ja painoalan sekä kylpylä- ja ravintola-alan toimijoita, ollen auttamassa mm. strategian luomisessa ja tiimien ja toiminnan kehittämisessä. Toimitusjohtajien palautteita:

" Ylitti odotukset"

"Pärjäisit kovemmankin luokan valmentajien joukossa"

"Tästä sai paljon"

Opettajana ja kouluttajana saan sekä opiskelijoilta, että työelämäkumppaneilta hyvää palautetta, kuten:

"Paras ope ikinä", "Ihana ope", "Tosi ammattilainen" ...

Palaute-puu syksyn 2022 ja kevään 2023 työnohjauksista

Kiitollisena palautteesta, minullakin hyvä fiilis jatkaa

Tietokirjailija ja bloggaaja, vapaaehtoistoimija ja puheenjohtaja x 4 sekä teatterin harrastaja.

Monta rautaa tulessa, koska motivaatio ja into

Olen tietokirjailijana ammentanut osaamistani tulevia hoitajia varten oppikirjoihin, jotka löydät Editan verkkokaupasta; Tautinen Suomi ja Lääkehoito. Nämä oppikirjat toimivat yhdessä perusteoksina kenelle tahansa kiinnostuneelle.

Viimeisin julkaisu, verkko-oppimiskokonaisuus - Edistä hyvinvointia ja toimintakykyä, julkaistiin keväällä 2022. Olen iloinen, että olen päässyt hyödyntämään digitaitojani sekä pedagogista osaamistani tähän uudenlaiseen tuotteeseen.

Haaveenani on vielä joskus kirjoittaa "Pieni kirja vuorovaikutuksesta" - ehkä sekin tulee vielä.

Olen toiminut Skhole - verkkokoulutusyrityksen bloggaajana ja linkitän sekä kirjoittelen ajoittain näille omille kotisivuilleni ajankohtaisista aiheista. Blogiteksteissäni käsittelen mun muassa terveydenhuollon ajankohtaisuuksia, oppimista, hoitotyötä, työhyvinvointia, etiikkaa ja arvoja sekä johtamista.

Löydät tekstejäni blogista ja nimimerkillä Ajatuskuplia https://www.koulutushoidossa.fi/author/ajatuskuplia/

Olen aktiivinen työhyvinvoinnin vapaaehtoistoimija . Olen toiminut valtakunnallisen Työhyvinvointiverkoston- Tyhyverkoston vetäjänä ja Uudenmaan alueen alueyhteyshenkilönä.

Toimin myös Suomen Työnohjaajat ry:n (STOry) Sote-työryhmän puheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä STOryn sekä olen toiminut SOSPED Työnohjaajayhteisön koordinaattorina .

Teatteriharrastukseni myötä olen saanut heittäytyä, toteuttaa luovuuttani ja päässyt olemaan mukana upeissa produktioissa osaavien ohjaajien opastamana. Kuvassa olen Tristan Selinin ohjaaman Pelikaani näytelmän äitinä (Kuva Helena Knutas).

Espoonlahden teatterin puheenjohtajana toivon,  kerron ylpeänä, että pieni teatterimme viettää 40 vuotissynttäreitään vuonna 2023 ja toivon elinvoimaa, ilmaisun ja harrastamisen iloa eteenkinpäin.

Teatteriharrastuksestani ammennan ideoita, osaamista ja taitoja sekä menetelmiä myös työnohjaukseen, koulutuksiin ja valmennuksiin. Tiesitkö muuten, että teatterissa keskittymisen- ja kuuntelemisen taitoja harjoitellaan siinä missä vuorosanojakin. Improvisaation helmenä on se, että "moka on lahja", mikä mielestäni on loistava idea muuhunkin elämään.

Monessa mukana ja mikään ei ole turhaa!